Ginger Joe flaskor på rad

GINGER JOE

För att skapa bra content behövs först en solid strategi att bygga content utifrån. Genom fyra steg skapade vi en ny sociala medier-strategi för att bygga Ginger Joes varumärke i deras digitala kanaler.

  • Identifierade målgruppen
  • Identifierade varumärkesaktiveringar
  • Specificerade olika typer av content
  • Strategiska insikter

MÅL

Bygga upp följarskaran i sociala kanaler som Ginger Joe haft tidigare. Målsättningen var ca 5000 följare samt öka varumärkeskännedom, öka skaran av fans, och driva säljvolym för den nordiska marknaden.

Några typer av content vi utforskade var:

  • Motiverande poster
  • Dagens fråga
  • “Ginger moustasche”
  • Quiz och tävlingar
  • Förfriskningar

RESULTAT

Hur slutade det då? När vi startade hade Ginger Joe 0 följare på sociala medier, så vi startade bokstavligen från noll. Vårt mål var att få 5000 följare inom 3 månader.

MÅNAD 1:

1017 följare på Facebook

MÅNAD 2:

104% ökning av nya följare och en 100% ökning av genomsnittliga likes per dag

MÅNAD 3:

Ca 4960 följare i slutet av månad 3.

Ett urval av content vi producerade:

Kund: Ginger Joe

Tjänster: Strategi för sociala medier, Kampanj

GINGER JOE

Genom 4 steg skapade vi en ny sociala medier-strategi för att bygga Ginger Joes varumärke i deras digitala kanaler.

  • Identifierade målgruppen
  • Identifierade varumärkesaktiveringar
  • Specificerade olika typer av content
  • Strategiska insikter

MÅL

Bygga upp följarskaran i sociala kanaler som Ginger Joe haft tidigare. Målsättningen var ca 5000 följare.

Nyckeltal vi mätte var:

  • Antal följare
  • Antal visningar
  • Engagemang
  • Antal nådda mottagare
  • Skapa 85% räckvidd inom målgruppen i Sverige

Öka varumärkeskännedom, öka skaran av fans, samt driva upp säljvolymen för den nordiska marknaden.

Typer av content vi utforskade var:

  • Motiverande poster
  • ”Work hard, party hard”
  • Dagens fråga
  • Dagens livsstilstips
  • “Ginger moustasche”
  • Quiz och tävlingar
  • Livsstilsstatistik
  • Förfriskningar
  • Recept

RESULTAT

Hur slutade det då? När vi startade hade Ginger Joe 0 följare på sociala medier, så vi startade bokstavligen från noll. Vårt mål var att få 5000 följare inom 3 månader.

MÅNAD 1:

1017 följare på Facebook

MÅNAD 2:

104% ökning av nya följare och en 100% ökning av genomsnittliga likes per dag

MÅNAD 3:

Ca 4960 följare i slutet av månad 3.

Ett urval av content vi producerade: